fredag den 7. september 2018

Særtransport og slikpindemænd

Dette indlæg er egentlig ikke skrevet af mig, men er den direkte tekst fra en mail en veninde skrev til mig. I stedet for at begynde selv at skrive stolpe op og stolpe ned om det, synes jeg I alle skal have fornøjelsen af denne lille og ret morsomme episode skrevet med hendes ord.
Kommer kørende i mørket på hovedvejen mod Grindsted. En masse lys forude og pludselig dukker en lille rød viftende lampe op. Vi skal åbenbart køre ind i vigepladsen. Ingen besked følger, ingen skilt, ingen ingenting. Øh. Ingen modkørende men store vogne med vindmøllehuse holder stille længere ude i modsatte side.
Holder lidt, intet sker, triller afsted, pladsen er jo god på vejen. En enkelt bil kommer rundt om lastbilen og smutter ind i sin bane.

En gnaven "rød slikpinde mand" tager 2 skridt ud foran os, Min mand bremser (Han er gnaven over manglende info).
Manden sviner ham for at have kørt når han skulle holde, informere om mangel på info fra den første "slikpinde mand" der viftede over i siden.

Kører videre, stoppes nu af en slikpinde mand der har styr på sin slikkepind... Han har humor. De kommunikerer ud af vinduet (Min mand og slikkepinden) og snakker om hændelsen.

Slikpindenanden siger så, alle kender jo paragraf 55 (eller hvilket nr den har) og begyndte at vifte og dreje rundt alt efter om han forklarede rødt, gult eller grønt. 

Øh ja, se for os der ikke kører sværtransport så er det sørme ikke let at huske tydeligt og heller ikke at tyde hvilken vej den første slikpinde mand vendte (havde form som en hval, så om han vendte den ene eller anden vej var ret svært at se). 

Så hmm ja, sidder nu og overvejer hvorfor skiltede de ikke med at de valgte at stoppe midt på vejen for at lukke et par biler fra sidevejen igennem? Det var jo ikke let at vide at ingenting betød: vent lige 10-15 min på usynlige biler og 2 store lastbiler får lyst til at køre i deres egen vejbane med god plads, og så må I køre....

Fejlen var selvfølgelig vores, men må indrømme jeg ikke husker en lærdom om sværtransport og runde mænd med slikkepind på vejen i mørket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar