mandag den 18. juni 2018

Valg af køreskole

Det er min opfattelse at en hel del elever vælger køreskole efter lokalitet, havd kammerater eller søskende har valgt. Det er sådan set ganske fornuftigt, men jeg vil her komme med et par ting der efter min mening er vigtig i valget af køreskole.

Mundtlig undervisning
Med min undervisningsmæssige baggrund er det efter min overbevisning vigtigt at vælge en køreskole hvor der er en stor del af mundtlig undervisning. Undervisning på PC kan være godt som supplement men kan ikke stå alene. Den viden du får i køreskolen er noget du skal bruge resten af livet. Derfor er det meget vigtigt at du har mulighed for at stille spørgsmål og bidrage til undervisningen. Når du sidder i skolevognen sker der hele tiden nye ting i den aktuelle trafik, som du skal forholde dig til og undervises i, men i teorilokalet har du mulighed for at se på stilbilleder, og har mere end få sekunder til at læse situationen. 

Hvor
Det er egentlig ikke så vigtig hvor din køreskole ligger, men jeg vil anbefale at du ikke opfatter en skolevogn som taxa. Mange kørelærere kører gerne lidt for at hente og aflevere elever, men du skal også være indstillet på selv at komme frem til et mødested i den by du kører i.
I kørekortforløbet lærer du om de generelle færdselsregler, og dem skal du kunne omsætte til praksis uanset hvor du færdes. Lige gyldigt hvor du tager kørekort, skal du alligevel kunne køre alle steder. Du får jo ikke kun kørekort til din egen by 😉  

Pris
Desværre spiller prisen for nogen en væsentlig rolle. Mange synes et kørekort er dyrt men hvormange penge bruger du ikke på mobiltelefoner, computere, frisør og byture. Et kørekort har du RESTEN af livet, så lad nu ikke prisen være det afgørende. Se på hvor du får den bedste undervisning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar